WIADOMOŚCI

BMW nie zmieni statusu kierowców
BMW nie zmieni statusu kierowców
Dyrektor BMW Motorsport Mario Theissen powiedział, że nie zamierza nadawać statusu pierwszego kierowcy Robertowi Kubicy po jego wygranej w Grand Prix Kanady.
baner_rbr_v3.jpg
Polak po zwycięstwie w Montrealu i wyjściu na pozycję lidera mistrzostw świata powiedział, że liczy teraz na pełne wsparcie BMW Sauber w walce o mistrzowski tytuł. Theissen nie zamierza jednak prosić Nicka Heidfelda o pomoc Kubicy na tym etapie sezonu.

"Uważam, że na nadchodzące wyścigi nie zmienimy naszej strategii. Obaj kierowcy będą równo traktowani pod względem samochodu i zespołu. Potem zobaczymy co potrafią zrobić w kwalifikacjach i na tej podstawie zadecydujemy o strategii na wyścig."

"Pomówmy o tym, gdy sytuacja się zmieni, ale nawet wtedy trzeba będzie radzić sobie z tym wyścig po wyścigu. Jeśli jeden z kierowców zawiedzie w kwalifikacjach, nie będzie miało sensu trzymanie drugiego z tyłu."

Theissen powiedział także, że wygrana Kubicy nie zmieni wiele w jego podejściu do kolejnych wyścigów czy osiągów na torze, gdyż Polak już teraz daje z siebie maksimum.

"Dla niego było jasne, że wygra wyścig. Teraz to się wydarzyło, więc idziemy dalej."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

23 KOMENTARZY
avatar
orinocoPL

13.06.2008 14:17

0

no tak polak zawsze musi miec pod górke... albo slepego sedziego...


avatar
ja2

13.06.2008 14:21

0

No cóż, no może za wcześnie, ale się z tym nie zgadzam. Kubica ma tyle punktów, że zespół powinien mu pomuc by za każdym razem miał dobrą pozycje. Powinni go lepiej traktować. orinocoPL - bardzo ślepego sędziego...


avatar
bluestom

13.06.2008 14:24

0

Imo traktuja RK b.dobrze jak do tej pory wiec nie ma co zmieniac. Troche nie sportowe byloby aby np. NH przepuszczal RK albo co kolwiek innego...


avatar
tt16

13.06.2008 14:49

0

Ale to BMW jest niesprawiedliwe...Robert uciekaj z tamtad...gdyby Nick prowadzil w generalce to by wszystko zrobili aby tylko Nick wygrywal a KUB przegrywal... :(( tak potrafi tylko Niemcy ( Hamy )


avatar
kamil767

13.06.2008 14:56

0

Moim zdaniem nie powinno być dzielenia kierowców na numer 1 i numer 2, dlatego BMW Sauber dobrze robi.


avatar
yantar

13.06.2008 15:00

0

Dobrze MT mowi, jesli obaj kierowcy sa rowno taktowani w topowym zespole to nie ma tarc. Ale wystarczy jednego faworyzowac i zaczynaja sie problemy. I nie sadze zeby RK mowiac "ze liczy na wsparcie calego zespolu" mial na mysli "olejcie Nicka i wszystko robcie pode mnie". Jak dla mnie to bardziej bylo "chlopaki pojawila sie szansa w tym sezonie osiagnac cos wiecej niz zamierzalismy, wiec zrobmy ile sie da by to osiagnac". Mamy taki sezon, ze zaden kierowca z czolowki nie jest pewny czy dowiezie punkty do mety.


avatar
jarwar

13.06.2008 15:01

0

Mysle że cała ta dyskusja jest sztucznie rozdmuchana przez prasę która wyjęła z kontekstu zdanie które robert wypowiedział na konferencji prasowej po gp kanady o 100% poparcia dla niego ze strony teamu, oczywiście prasa zinterpretowała ta wypowiedz pod katem statusu kierowców w czasie gdy robertowi najpewniej chodziło o dynamike w pracach nad rozwojem bolidu i skupienie się w dużym stopniu nad tegorocznym samochodem niz przenoszenie zbyt dużej ilości zasobów do pracy przy f109


avatar
malwinka_lu

13.06.2008 15:13

0

To chyba oczywiste, że wsparcie całego zespołu jest mu potrzebne i nie musi to oznaczać faworyzowania go w porównaniu z Nickiem. Chyba rzeczywiście prasa nie ma o czym pisać i doszukuje sie podtekstów w wypowiedzi.


avatar
krs

13.06.2008 15:17

0

*****po pierwsze - chcecie aby traktowac NH tak jak podobno traktowano RK w sezonie 2007. Wtedy to bylo niby bylo hamstwo - a taraz jak sytuacja sie odwrocila to ma byc OK? *****po drugie - Jak na razie to w Q2 RK jest znacznie lepszy od NH i nie zanosi sie zeby to sie zmienilo w najblizszym czasie dlatego ze charakterystyka tegorocznego bolidu odpowiada agresywnemu stylowi jazdy jaki prezentuje Robert. Nick ma swoje lata i stylu jazdy nie zmieni wiec nigdy tych opon nie rozgrzeje tak szybko jak Robert. Tak wiec po mojemy Robert moze byc spokojny o strategie na wyscigi. ********po trzecie Mario glupi nie jest i widzi ze NH bardzo dobrze radzi sobie starujec w srodku stawki a Robert z przodu. Taka taktyka powoduje ze sa na drugim miejscu w klasyfikacji konstruktorow a za to jest kasa - i to duza, a przeciez koniec konicow, o to w tym wszystkim chodzi. Jest jasne jak slonce ze RK jest numerem 1 w zespole i tak pozostanie do konca tego sezonu a to ze nikt togo oficjalnie nie potwierdzi to normalne - niech ktos mi przytoczy wypoiedz Rona ze LH jest numerem 1 w zespole.


avatar
arek25

13.06.2008 15:22

0

Wydaje mi sie ze miano pierwszego kierowcy jest przyznawane za jego zdobycz punktowa po sezonie, wiec chocby robert stal sie pierwszym kierowca to i tak nie przesiadzie sie do bolidu nr 3


avatar
skidmarks

13.06.2008 15:59

0

Traktowanie, traktowaniem ale w ubiegłym sezonie Robert miał inżyniera który się do tego nie nadawał do tego te problemy z skrzynią biegów nazbierało się. Komfortowo się jeździ mając kumpla obok siebie i nikt nie zaprzeczy. jeżeli myślicie ze naturalnie było by mieć NH nie dojeżdżającego do pierwszej 10 to sie grubo mylicie.


avatar
orinocoPL

13.06.2008 16:10

0

no nie powiem ze maja olac nicka tak jak roberta w zeszlym roku, ale wypadaloby jednak zmienic priorytety-w koncu to ROBERT a nie nick ma niewielka, ale jednak ma, szanse na mistrzostwo


avatar
orinocoPL

13.06.2008 16:12

0

a tak w ogóle to uwazam, ze to co zrobil sedzia wczoraj to zemsta za hamka-za to ze nie wjechal w roberta :p


avatar
worm

13.06.2008 17:16

0

BMW do kazdego kierowcy podchodzi indywidualnie..! w F1 liczy sie profesjonalizm którego w tym teamie nie brakuje..! beside: BMW TO NIE McLAREN w ktorym jeden kierowca ma wygrywac a drugi zdobywac punkty!!! tutaj obaj walczą o pozycje i to ich mobilizuję, wiec nie widzę sensu w podziale na nr1 i 2...>:/


avatar
rooffi

13.06.2008 17:27

0

no chcą żeby miał niemieckie obywatelstwo a niechcą dać Mu lepszego bolidu lepszych mechaników


avatar
yantar

13.06.2008 17:51

0

rooffi co ty pleciesz? Jakich lepszych mechanikow?Lepszy bolid nie wiem z kieszeni mu wyciagna i podstawia? Ferrari maja gwizdnac i przemalowac? Ludzie litosci.


avatar
dracool

13.06.2008 19:03

0

orinocoPL: nie, to nie w tym problem że chciał się zemścić, angole najwyraźniej maja coś z oczami, jak nie daltonista to to ślepy z halucynacjami.


avatar
obi216

14.06.2008 07:28

0

Jeśli to , co mówi M.Theissen będzie miało ozwierciedlenie w rzczywistości ( powodów by temu nie wierzyć- obecnie - nie ma ) , to uważam , że będzie to bardzo zdrowa rywalizacja. Jednak myślę , ze gdy ta przewaga będzie się powiększała , to team nieoficjalnie ( a może i oficjalnie - w co wątpię ) ustanowi pierszeństwo kierowców. Myślę , że w chwili wizji lepszych wyników - zarówno teamu jak i kierowcy - byłoby to logicznym posunięciem...........Czas pokaże :)


avatar
coboss

14.06.2008 08:18

0

Nie zmienia bo po co?? Nie ma u nich kierowcy nr 1 i 2 tylko na papierze! Kto jest lepszy i ma lepsza forme ten kruluje tak samo jest w Ferrari i niech tak zostanie. Zmiany moga nastapic podczas podpisywania nowych kontraktow teraz mija sie to z celem


avatar
coboss

14.06.2008 08:19

0

haha sory za byki spie jeszcze ;p :D


avatar
janek_0205

14.06.2008 23:12

0

Kubica zasługuje jednak na miejsce nr 1 w teamie. Zauważcie, że Robert pokonał Heidfelda w kwalifikacjach 7-0 i wyścigach 6-1. Heidfeld tylko raz go pokonał bo wtedy w tył Roberta wjechał Nakajima i odpadł z wyścigu. To oznacza więc, że Robert jest 100 razy lepszy.


avatar
walerus

16.06.2008 10:23

0

T o że BMW nie dzieli kierowcóW widać było doskonale w Kanadzie - czy Robert nr 1 i Nick nr 2.....;-)


avatar
Marti

16.06.2008 11:29

0

Dokładnie walerus. Heidfeld po wyścigu w Montrealu w wywiadzie wyraźnie dał do zrozumienia, że zespół nieoficjalnie zastosował team orders na korzyść Roberta. Zapewnił, że skoro on wie, jaką strategię ma Robert to nie ma sensu urudniać mu zycia i nie przepuszczać go na torze i zrujnować mu wyścig. Dla mnie sprawa jest jasna, który z kierowców w tym roku jest numerem 1 w BMW. Dr Theissen moze sobie oficjalnie mówić zupełnie coś innego ;-)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu